Skip to content

5 sposobów na lepszą odporność

Silny układ odpornościowy to najlepsza broń w walce z wirusami. Kilka prostych nawyków wystarczy, by jesień i zimę przetrwać w dobrej formie. Wieczory na kanapie przechodzą do historii. Małymi krokami można wzmocnić organizm i przegonić choroby raz na zawsze.

1. Spaceruj z rodziną

Aktywność na świeżym powietrzu to najlepszy prezent dla naszego zdrowia. Energiczny marsz, nordic walking czy trucht pozwala pozbyć się niechcianych kilogramów, zapobiega otyłości brzusznej, reguluje poziom cukru we krwi i obniża cholesterol. Regularne spacerowanie w powolnym tempie powoduje, że hartujemy organizm, przez co staje się mniej podatny na infekcje i przeziębienia. Wystarczy spacerować 40 minut trzy razy w tygodniu.

2. Relaksuj się w saunie

Po każdej wizycie na basenie, warto odwiedzać strefę SPA. Ten luksus nie dotyczy już tylko eksluzywnych hoteli, ale jest dostępny praktycznie w każdej miejskiej pływalni. W chłodne dni zalecana jest sauna parowa, która rozgrzewa, reguluje ciśnienie i pozwala pozbyć się z organizmu toksyn. W saunie możemy odpocząć, zregenerować siły po ciężkim dniu. Już kilkanaście minut w cieple to terapia dla duszy i ciała. Warto pomyśleć także o relaksacyjnych masażach lub wizytach w grotach solnych. Dzięki nim dostarczamy organizmowi mikroelementów, które pomagają rozprawić się z wirusami i łagodzą niektóre objawy przeziębień, np. katar i kaszel.

3. Łykaj witaminę D

Ta substancja sprawia, że mniej chorujemy. Naukowcy z Uniwersytetu w Kopenhadze udowodnili, że słoneczna witamina wspomaga pracę komórek układu odpornościowego. Produkuje się ona w naszym organizmie pod wpływem słońca. Ale możemy ją sobie dostarczyć także z pożywieniem. Jej źródłem są ryby, oleje, nabiał, a także żółtka jaj i wątróbka. O tych składnikach warto pamiętać podczas przygotowywania posiłków w okresie zwiększonych infekcji.

4. Nie bój się chłodu

Terapia zimnem, czyli coraz popularniejsza kriokomora, pomaga w leczeniu schorzeń reumatologicznych, ale także różnego rodzaju stanów zapalnych w organizmie. Jak to działa? Wchodzisz do pomieszczenia, w którym uderza cię temperatura nawet do -120 stopni. Wykonujesz zalecone ruchy i ćwiczenia, by pobudzać krążenie. Taki kilkuminutowy seans w zimnie pozwala naładować akumulatory lepiej niż godzinny trening.

5. Wysypiaj się

Zarywanie nocy znacznie osłabia nasz organizm. Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda wysnuli tezę, że sen działa ja naturalne lekarstwo na wiele chorób. Nie tylko wzmacnia odporność, ale też zapobiega wielu schorzeniom neurologicznym. Gdy jesteśmy wypoczęci, pozwalamy naszemu ciału skutecznie walczyć z wirusami czy bakteriami. Ważne również, by nie zapominać o najważniejszym posiłku w ciągu dnia, czyli śniadaniu. To ono dostarcza nam energii potrzebnej do życia.

Zawieszenie działalności pływalni

W związku z wysokim wzrostem zachorowań na COVID-19 i rozciągnięcia na cały kraj obostrzeń z czerwonej strefy pływalnia MCER będzie nieczynna od soboty, 24 października, do odwołania. W ostatnim tygodniu

Trybański Basket Day – WYDARZENIE ODWOŁANE

Informacja od organizatorów wydarzenia: Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną decydujemy się na przeniesienie Trybański Basket Day na inny termin. Bezpieczeństwo i zdrowie uczestników jest dla Nas najważniejsze. O wszystkich
basen sportowy MCER

Aktualne zasady funkcjonowania pływalni

Korzystać z Pływalni będą mogły:  grupy szkolne realizujące zadania dydaktyczne (publiczne i niepubliczne placówki oświatowe wg ustalonego harmonogramu),  osoby uczestniczące w zajęciach nauki pływania organizowanych przesz Szkółkę Pływacką MCER,  osoby